Skräddarsydd analysportal för Prodia för hantering av remisser och provsvar
Bakgrund
Prodia är en av landets ledande drogtestningsföretag och arbetar med både offentliga som privata kunder. Deras kunder arbetar under dygnets alla timmar och måste ha tillgång till ett smidigt verktyg för hantering av remisser, patienter och provsvar. Att beställa korrekta droganalyser är inte alltid lätt och många resurser gick åt att hjälpa kunderna att skapa korrekta remisser. Informationen som skickas är oftast känslig och kommunikationen måste ske kontrollerat och säkert mellan alla parter. För Prodia fanns det utmaningar i att kunna ha tid att erbjuda en hög nivå av kvalificerad support samtidigt som att sköta hanteringen av beställningar, remisser, garantiärenden och provsvar.
Utmaning
Prodias utmaning är att produkten de säljer är komplex och inte alla har koll på hur de ska skapa remisser för att få rätt analyser utförda. Arbetet med att skicka in drogprover är administrativt omständlig och osäker sett till mänskliga faktorn, skydd av hälsodata och faktiskt hantering av dokument hos flera parter. Information som inte finns strukturerad skapar också merjobb vid fakturering och andra administrativa uppgifter i Prodias organisation. När fler av Prodias kunder kräver en digital platform att arbeta mot i sina egna digitala omställningar, måste Prodia ha en lösning som ger de konkurrenskraft och låter Prodia skala sin verksamhet och sitt erbjudande.
Värde
Sammanfattningsvis kan portalen erbjuda en enkel och digital remisshantering med beställning av analyser, förbättrad tillgänglighet för provtagaren, enklare provtagningsprocess, ökad informationssäkerhet samt minskad risk för fel.
Prodia kan på så sätt erbjuda en bättre och jämnare service gentemot sina kunder som låter Prodia att skala upp sin verksamhet och stärka erbjudandet. När fler och fler av Prodias kunder går över till att arbeta digitalt, blir Prodias portal en viktig hörnsten i erbjudandet och interaktionen med kunderna.