+46 (0)40-644 48 10
 
Hjulhamnsgatan 3. 211 34 Malmö, Sweden
Goldried

ALPHOTELLET SOM ÖKADE ANTALET BOKNINGAR PÅ NÄTET MED 45 PROCENT

Hotel Goldried ligger i Matrei i Östtyrolen. Anläggningen har 574 bäddar fördelade på 115 rum, sviter och lägenheter. Komforten och läget, i kombination med skidåkning och naturupplevelser i toppklass, gör att hotellet har många återkommande gäster.

 

HOTELLET FÖR ALLA GENERATIONER
Uppdraget inleddes med en översyn av varumärket. Arbetet omfattade bland annat inläsning och intervjuer med anställda och kunder. Commerz kom fram till att Goldrieds största konkurrensfördel är förmågan att attrahera och lojalisera resenärer från olika generationer som reser tillsammans. Innehållet och den grafiska formen på webbplatsen togs fram för att återspegla positionen: hotellet för alla generationer.
Bokningselementet, ytan där besökaren fyller i uppgifter som gäller den kommande bokningen, är en betydelsefull del av alla hotellsajter. Goldried är inget undantag. Det nya bokningselementet är centralt placerat på startsidan. Form, färger och typsnitt används för att underlätta för besökaren samt driva förfrågningar och bokningar. En annan åtgärd var att göra webbplatsen responsiv. Numera fungerar den lika bra oavsett om besökaren använder mobil, surfplatta eller dator.

FLER BOKNINGAR – FÄRRE AVBOKNINGAR
Vad blev då resultatet av dessa förändringar? En jämförelse mellan Hotel Goldrieds bokningsläge den 1 januari 2014 respektive den 31 december samma år talar sitt tydliga språk. Bokningar via nätet ökade med 45 procent. Dessutom ökade bokningen av paketerbjudanden med 49 procent. Och sist men inte minst: antalet avbokningar minskade med 32 procent.
Besök gärna Hotel Goldried på nätet.  http://www.hotel-goldried-tirol.com