Plattformar & verktyg
Oavsett vald e-handelslösning upplever vi att många företag inte utvecklat sin e-handel på ett effektivt och framgångsrikt sätt. En del har inte produkthanteringen kopplad till affärssystemet. Eller, så låter man bara pris och lager hanteras i bolagets affärssystem, medan all annan produktinformation såsom bilder, filmer, bruksanvisningar hanteras i webblösningen.
Vi på Commerz anser det är viktigt att allt hänger ihop. All information skall finnas på ett ställe! Oavsett om man vill veta mer om produkten, beställa eller hantera en retur.
En plattform skall inte bara leverera en lösning där man kan hantera produkter och lägga en order. Kan man inte bedriva säljaktiviteter, koppla lösningen till kampanjer och aktiviteter, så kommer man aldrig att lyckas. Detta kräver att man har en plattform som inte bara gör det enkelt att hantera produkterna, utan även möjlighet att editera innehåll och hantera kunddialoger som ligger utanför själva köptillfället.
Digitala affärer ger fantastiska möjligheter att agera mer kundnära och kundanpassat. Att alltid finnas tillgänglig, även om företaget inte har bemanning dygnet. Kunden skall alltid kunna se om beställningen är på väg, hantera felanmälan, ladda ned en kopia på sista fakturan eller skicka ett meddelande till kundtjänst.
Att bygga sin webblösning från grunden är sällan ett hållbart ekonomiskt alternativ. Därför väljer vi att arbeta med licensbaserade plattformar. Det ger en mer stabil och hållbar lösning. Med löpande uppdateringar som håller e-handelssystemet anpassat till marknaden och kundernas behov. En licensbaserad plattform ger dig möjligheterna att anpassa din lösning till dagens och morgondagens behov!
Läs mer om våra plattformar nedan
